Copyright infringement

Danmarks online helse og skønhedsbutik siden 1999

Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Helsegrossisten
Gefionsvej 8 A/B
3400 Hillerød
70263600 (man-fre 10.00-15.00)
info@helsegrossisten.dk

Er ejet af Dansk Detail ApS CVR: 37868310

 

Betaling
Du kan betale med Dankort, Visa, Visa Elektron, Mastercard og Mobilepay.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb:

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Bemærk: Vi tilbyder ikke betaling via Efterkrav, og sender ikke til Grønland og Færøerne.

Levering
Når din bestilling er modtaget vil ordren blive afsendt i løbet af 1-2 hverdage såfremt lager haves. Såfremt varen ikke er på lager vil vi kontakte dig enten via mail eller telefon.
Vi levere ikke varer til Grønland og Færøerne.

Fragt
Alle forsendelser fra Helsegrossisten sendes via GLS.
Indtastes der en forkert adresse ved køb, pålægges der et omadresseringsgebyr fra GLS på 59 kr som kunde hæfter for.
Glemmer du at hente din ordre i pakkeshop, sendes pakken sendes retur til helsegrossisten. Ønsker du at få gensendt din ordre igen, betaler du som kunde selv for den ekstra fragtudgift. Dette er gældende uanset om Helsegrossisten har tilbudt fri fragt ved placering af ordren eller ej. Prisen for fragtudgiften er 59,-.
Vi tilbyder fri fragt ved køb over 295,-
Ved bestilling af ordrer hvor vægten er lig med eller overskrider 1 kg, pålægges der et ekstra vægttillæg på 19,-. Dette gælder alle ordre.

Fejlleveringer

Modtager du et forkert produkt i din ordre, skal du hurtigst muligt kontakte os pr. tlf eller mail. Vi sender dig naturligvis de rette produkter hurtigst muligt. Tager du det fejleverede produkt i brug, vil produktet ikke kunne returneres, og du vil derfor blive opkrævet for produktets givne pris, sat ud fra dato og tidspunkt du lavede ordren hos os. Ønsker du at beholde et fejleveret produkt skal du oplyse os pr. tlf eller mail, hvorefter vi laver en ny faktura på disse. 

Datovarer

Datovarer købt til særpris kan som hovedregel ikke returneres.
 

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Ved fortrydelse af køb på webshoppen, hæfter du som kunde for de tilknyttede fragtomkostninger. Disse vil blive modregnet tilbagebetalingen.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@helsegrossisten.dk eller 70263600 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Datovare tæt på udløb er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Da vi er underlagt Fødevare- og Lægemiddellovgivningen kan du ikke fortryde lægemidler, lægemidler til dyr, medicinsk udstyr med temperaturkrav, kosttilskud og fødevarer med særlige krav til opbevaring.

Delvis fortrydelse:

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

 

Pricerunner Købsgaranti

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

PriceRunner Købsgaranti omfatter dig, der er privatperson og bosat i Danmark. Garantien omfatter sager, hvor butikker ikke påtager sig deres lovbestemte ansvar og afhjælper et opstået problem inden for 60 dage.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for 60 minutter. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Læs mere om medlemsskabet her.

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Erstatning betales kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage, men du hæfter selv for fragtomkostninger. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, eksluderet fragtomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Helsegrossisten
Gefionsvej 8A/B
3400 Hillerød

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  3. Homøopatiske lægemidler
  4. Naturlægemidler

 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Helsegrossisten
Gefionsvej 8A/B
3400 Hillerød

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer og hvad der er galt med varen. Evt. skrevet på en kopi af fakturaen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Dansk Detail I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.helsegrossisten.dk er Julie Mathiesen

Som registreret hos www.helsegrossisten.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@helsegrossisten.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@helsegrossisten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 06.10.2023